Bijlagen: statuten, uittreksel KvK
In de initiële fase van een ontwikkeling voor een woongemeenschap is het nog niet mogelijk om leningen van banken of andere instellingen te verkrijgen. De Wereldbuur beoogt deze stappen te vergemakkelijken door fondsen te werven die in dit stadium ingezet kunnen worden.
Naast het realiseren van een eigen woonproject wil De Wereldbuur ook andere projecten in deze initiële fase ondersteunen.
Voorzitter: Huberdina Johanna Adriana Broers, 1964, adviseur informatievoorziening Gemeente De Ronde Venen.
Secretaris: Rookje van Hoewijk, 1966, gezinswerker bij een buurtteam in Utrecht.
Penningmeester: Franciscus Theodorus Henricus Maria van den Heuvel, 1962, zelfstandig Civiel en Milieutechnisch ingenieur.
De stichting heeft een adviesorgaan zijnde de kerngroep. De Kerngroep houdt zich actief bezig met het vormen van een woongemeenschap en het verwerven van een locatie. In samenspraak worden goed gefundeerde besluiten genomen, gebaseerd op consent. Het bestuur is ook lid van deze kerngroep.
St De Wereldbuur
website: www.dewereldbuur.nl
adres: Landauerdrift 58, 3436 XH Nieuwegein
telefoonnummer: 06 5370 5854
emailadres: info@dewereldbuur.nl
RSIN: 863174152
KvK: 84335564
Via een folder en via de website maakt de stichting bekend op welke wijze er gedoneerd kan worden. Verder zullen bestuursleden deze informatie actief verspreiden via het eigen netwerk.
De fondsenwerving is voornamelijk gericht op giften van particulieren, bedrijven, overheden en andere woongemeenschappen via het eigen netwerk.
Het bestuur bestaat uit minimaal 3 bestuursleden (onbezoldigd), zie boven.
Waar wordt het aan besteed:
Het wervingsdoel van de stichting t.b.v. het financieren van de ontwikkeling van het eerste project is € 50.000. Bij het realiseren van dit doel en na het besteden van de gelden voor een ontwikkeling, zullen we een nieuw project opzetten met eenzelfde wervingsdoel, teneinde een volgende woongemeenschap te faciliteren.
Voor de financiering van dit soort bouwprojecten ná het verwerven van een locatie zijn diverse fondsen reeds beschikbaar.
De huidige jaarlijkse bestedingen en inkomsten
spaardoel van 50k om plannen voor te financieren ten einde een anterieure overeenkomst te verwerven.
2023 |
Lasten |
Baten |
|
Bijdrage Cooplink |
€ 50 |
Donaties |
€ 1.000 |
Bankkosten |
€ 160 |
||
Internet |
€ 25 |
||
Reiskosten (project) |
€ 365 |
||
Toevoeging vermogen |
€ 400 |
||
Totaal |
€ 1.000 |
€ 1.000 |
In 2024 willen we meer geld ophalen en toevoegen aan ons gespaarde vermogen teneinde ons eerste project te financieren.